Voor wie is Lentekind?

Als jouw kind een achterstand in de ontwikkeling heeft, een beperking met of zonder autisme, niet aangeboren hersenletsel (NAH) of een andere hersenafwijking, is het vaak zoeken naar wat de mogelijkheden zijn. Bij Lentekind vind je alles onder één dak. In ons dagbehandelingscentrum stimuleren we de ontwikkeling op allerlei manieren, met voor elk kind een eigen dagprogramma en doelen. Daarbuiten kunnen we jouw kind en je gezin thuis begeleiden, ambulant, op school of daar waar nodig is.

Doelgroepen

Lentekind biedt dagbehandeling aan kinderen van 1 tot 23 jaar met:

• (het vermoeden van) een ontwikkelingsachterstand,
  • (het vermoeden van) een verstandelijke beperking (middel of zwaar),
  • een verstandelijke beperking of ontwikkelingsachterstand in combinatie met (het vermoeden van) een autisme spectrum stoornis (ASS),
  • een ernstige meervoudige beperking (EMB).
  • Bij kinderen met bijvoorbeeld niet aangeboren hersenletsel (NAH), een stofwisselingsziekte of een andere aandoening waarbij de verstandelijke vermogens zijn aangetast, kijkt Lentekind samen met de ouders of dit in het zorgaanbod van Lentekind past.

Daarnaast biedt Lentekind dagbesteding aan jongeren en jongvolwassenen van 15 tot ongeveer 35 jaar met een lichte verstandelijke beperking.

Groeien en bloeien bij Lentekind

Lentekind verwijst naar het seizoen waarin groei en bloei centraal staat. Wij denken dat élk kind en jongvolwassene zich kan ontwikkelen, ongeacht de mate van beperking, door beweging, beleving, muziek, digitale innovatie, spel en plezier. Lentekind biedt daarvoor een warme, vertrouwde omgeving met kleinschalige groepen waar je kind zich snel thuis voelt.

Onze aanmeldprocedure Zorgaanbod Lentekind

Wil je met ons praten over jouw kind of cliënt?

We vertellen je graag meer tijdens een kennismaking en rondleiding.