Veelgestelde vragen

Aanmelden

Het is gebruikelijk dat kinderen naar Lentekind verwezen worden, door bijvoorbeeld een kinderarts, consultatiebureauarts, cliëntondersteuner van de gemeente of door andere hulpverleners. Het gebeurt ook dat ouders zelf op zoek gaan naar mogelijkheden, omdat ze zien dat hun kind zich anders ontwikkelt. Ook dan ben je van harte welkom om kennis te komen maken. Als je kind bij ons in zorg komt, hebben we wel een verwijsbrief van een huisarts nodig.  Hier vind je onze aanmeldprocedure

Kinderen stromen regelmatig door of uit, en daardoor kunnen we geen exacte indicatie geven van wanneer een kind geplaatst kan worden. We nodigen ouders (en/of verwijzers) altijd uit voor een kennismaking, observatie en rondleiding en wij streven ernaar de kinderen dan zo snel als mogelijk te laten starten. Wanneer wij weten dat er plek is voor een kind, start de administratieve afhandeling en die kan ongeveer 2 maanden in beslag nemen.  Hier vind je onze aanmeldprocedure.

Lentekind is vijf dagen per week open voor kinderen die bij Lentekind in behandeling zijn, behalve op de feestdagen. Lentekind is dus tijdens alle vakanties gewoon open. Wij bieden geen vakantie opvang voor kinderen die niet bij Lentekind in behandeling zijn.

Het is de bedoeling dat je je kind zelf naar Lentekind brengt. Indien dat niet mogelijk is, het binnen ons vervoersbeleid past én er een vervoersindicatie is afgegeven, kan je in aanmerking komen voor groepsvervoer met de bussen van Lentekind of voor een taxi. Hiervoor gelden wettelijke regels en daarom is het niet standaard inbegrepen. Bij het intakegesprek bespreken we dit met je.

Als je kind bij Lentekind in zorg is

Lentekind is vijf dagen per week open. Het kantoor is open van maandag 08.00 tot en met vrijdag 17.00. De kinderen zijn welkom vanaf 08.45 tot 15.30 uur. Lentekind is alleen gesloten op de wettelijke feestdagen:

• Nieuwjaar
  • Eerste en Tweede Paasdag
  • Eerste en Tweede Pinksterdag
  • Bevrijdingsdag (geregeld in de CAO gehandicaptenzorg)
  • Hemelvaart
  • Eerst en Tweede Kerstdag

Voor de Zorgklas, de OZA en de stagiaires in het facilitair team gelden de feestdagen en schoolvakanties zoals de school die heeft bepaald. U kunt hiervoor kijken op de sites van www.klimopschool.nl en www.hetspringtij.nl.

Is je kind ziek en kan het niet komen?

App dan om 07.00 uur de groep van je kind dat je kind ziek is.

Komt je kind met Lentekind vervoer?

Nee - dan zijn er geen verdere acties nodig. Wij vinden het fijn als je de groep op de hoogte houdt van het verloop van de ziekte.

Ja - Volg dan deze stappen:

1. App om 07.00 uur de groep van je kind dat je kind ziek is
  2. Bel voor 07.30 uur de chauffeur van de bus waarmee je kind gehaald wordt.  Wordt de telefoon niet beantwoord, stuur dan een app met het wijzigingsverzoek.

Diverse vragen

Lentekind is een orthopedagogisch dagcentrum voor ontwikkeling en beweging. Dat betekent dat wij geen opvang zijn, maar de kinderen behandelen volgens een persoonlijk ontwikkelingsplan op maat.

Zit het antwoord op je vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op. We kunnen je vast helpen.